Menu

Nieodkryta legenda złotego pociągu

2 maja 2017 - Złoty pociąg
Nieodkryta legenda złotego pociągu

Legendy związane z istnieję z złotego pociągu do dzisiaj budzą niemałe zainteresowanie odkrywców, turystów oraz historyków. Historia jest bowiem naprawdę tajemnicza i niesamowita. Tym bardziej, że według legend w pociągu mają być tony złota, dzieła sztuki, perły diamenty czy nawet także legendarna bursztynowa komnata, zamówiona przez Fryderyka I u gdańskich mistrzów. Co stało się z kosztownościami, gzie może być zachowany pociąg? Te pytania do dzisiaj pozostają bez odpowiedzi, tym bardziej, że na przód wysuwają się teorie jakby w pociągu zamiast kosztowności znajdowały się pociski i amunicja uchowana przez Nazistów w czasie II wojny światowej. Tak naprawdę obie teorie mówiące o kosztownościach jak i broni mogą się potwierdzić. Otóż do załadowania złotego pociągu doszło w roku 1944, ponieważ Niemy chcieli zdążyć przed uderzeniem Armii Czernowej. Wtedy też pociąg wyruszył załadowany i ciągnący 12 wagonów w trasę, która miała zakończyć się w Wałbrzychu. Jednak ostatecznie pociąg nie dotarł do Wałbrzycha, co już budzi wiele teorii spiskowych, legend i hipotez.

Wiele wersji legendy złotego pociągu

Według jednej z nich, pociąg mógł zostać zatrzymany po drodze, a obsługa zabita i zastąpiona przez SS, aby dalszy transport złota był bezpieczny. Dalsza podróż już nie jest do końca jasna, chociaż według wielu historyków to Góra Soberz oraz okolice Zamku Książ miały być głównym celem ostatecznego transportu. Jest to wersja prawdopodobna, tym bardziej, że Zamek Książ był siedzibą nazistów w czasie wojny. To w nim naziści planowali przygotować kwaterę główną dla Adolfa Hitlera. Pod zamkiem zaś skrywało się wiele tuneli, wykopów, które prowadzić mogły nawet w okolice Gór Sowich. Historycy podjąć więc, że pociąg może do dzisiaj spoczywać w pod wałbrzyskich, najdłuższych tunelach kolejowych. Czy faktycznie złoty pociągu jest na terenie Polski, a może to legendarny węgierki złoty pociąg, który także jest poszukiwany. Według zapisków oba pociągi miały zbliżoną długość, oba także miały być wypełnione złotem, z tą różnicą, że węgierki pociąg został odnaleziony jeszcze 11 maja 1945 roku. Niezależnie od teorii legenda ta do dzisiaj wzbudza wielką ciekawość.